Conceptontwikkeling

Maak impact door met creativiteit nieuwe concepten uit te denken.

Wat is conceptontwikkeling?

Conceptontwikkeling is het omzetten van losse ideeën naar creatieve uitingen. Deze uitingen, ook wel concepten genoemd, dragen op een originele manier bij aan een communicatiedoel. Door een boodschap in een unieke vorm over te brengen naar het publiek, maak je impact op de doelgroep. Voorbeelden van uitingen zijn campagnes, reclamespots, een nieuwe bedrijfspropositie of een app.

Waarom conceptontwikkeling?

Het ontwikkelen van passende, unieke concepten draagt bij aan het behalen van communicatiedoelen van een organisatie. Een communicatiedoel kan bijvoorbeeld zijn dat een organisatie meer naamsbekendheid wil genereren of indruk wil maken. Door conceptontwikkeling in te zetten voor communicatieve uitingen van de organisatie wordt de betrokkenheid met de doelgroep vergroot en versterk je de positionering van een bedrijf in de branche. 

Voorbeelden van concepten die creatief in te vullen zijn

  • Online rubriek
  • Podcast
  • Reclamespot
  • Storytelling
  • Campagne
  • App
  • Bedrijfspropositie

Bij conceptontwikkeling worden alle belangrijke aspecten, doelen en mogelijkheden meegenomen. Conceptontwikkeling is een creatief proces waarbij, vooral in de eerste fase, niks te gek is en elk idee als potentieel wordt gezien. Hoe groot of klein ook. Pas later worden de creatieve concepten zo ingevuld dat het past bij het budget en de beschikbare tijd en middelen. Er zijn dus talloos veel creatieve concepten te bedenken die niet in een lijstje samen te vatten zijn. 

Neem contact op

Neem contact op voor een vrijblijvende kennismaking! Ontvang je graag een offerte? Ook dit kan vrijblijvend! Neem ook in dit geval even contact op.

Chat openen
Heb je een vraag?
Stel hier je vraag of neem contact op voor het plannen van een kopje koffie of belafspraak!