Gun je bedrijf een

waardige stem.

Communicatie. Corporate identity. Strategisch communicatieadvies. Conceptontwikkeling. 

Weet wat je uitstraalt.

Door te communiceren breng je een boodschap over. Vaak wordt gedacht dat praten de enige vorm van communicatie is, maar niets is minder waar. Als je praat, communiceer je, maar alles om jou heen communiceert ook. Van advertenties tot labels aan de binnenkant van je shirt. Het bushokje waar je vanochtend in hebt staan wachten en het logo van het blikje drinken wat je zojuist opentrok. Naast communiceren in de vorm van spreken, is beeldtaal van essentieel belang om een verhaal goed over te brengen. Dit verhaal kan een eenmalige boodschap bevatten, of jouw volledige merkverhaal vertellen. De bedoeling is natuurlijk dat deze boodschappen blijven hangen, dat men ze niet vergeet. Wees je er dus bewust van wat je uitstraalt.

Corporate identity

De vertaling van jouw bedrijfsidentiteit naar de buitenwereld.

Strategisch communicatieadvies

Ontvang een kant-en-klaar advies voor de algehele communicatie van jouw organisatie.

Conceptontwikkeling

Unieke, verfrissende concepten uitdenken voor een onvergetelijke indruk.

Wat is communicatie?

Communicatie is het overbrengen van een boodschap van de zender naar de ontvanger. De zender ben jij, bijvoorbeeld de organisatie. De ontvanger kan jouw potentiële klant of een andere belanghebbende zijn. Een boodschap kan van alles zijn. Van informatie tot nieuws, regels of een lancering. Ook het vertalen van de merkidentiteit naar de buitenwereld valt onder het communicatievakgebied. Er zijn in het communicatievakgebied twee soorten communicatie: intern en extern.

Voorbeelden van bekende communicatie campagnes
― NIX18: geen alcohol onder de achttien
― Ben je bob? Zeg het hardop! 
― Coolblue, alles voor een glimlach
― Echt HEMA of wat dacht je van de HEMA tompouce, rookworst of takkie?

Did this. Done that.

Voor hen verzorgden we communicatie.

ETEQ Energy Solutions

Polderfest

Meerpaaldagen

Waarom communicatie?

Communicatie kan van toepassing zijn als jij bijvoorbeeld meer merkbekendheid wilt genereren, een verhaal wilt vertellen (bijvoorbeeld die van jouw organisatie) of als je gedragsverandering in gang wilt zetten. Maar denk bij communicatie ook aan de manier waarop jij jouw organisatie positioneert naar de buitenwereld, het verbeteren van je imago of de doelgroep informeren over een nieuw product. 

Communicatie is dus van belang voor jou als organisatie voor het delen van informatie, het opbouwen of behouden van een reputatie of relaties te onderhouden. Met communicatie zorg je voor de juiste uitstraling naar de buitenwereld door de merkwaarde te verstereken. Ook zorgt communicatie voor het vergroten van de naamsbekendheid, zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. 

Online communicatie

en offline communicatie

Online communicatie is communicatie, in welke vorm dan ook, die plaatsvindt via digitale kanalen. Denk hierbij aan sociale media, een website, een online advertentie of een videokanaal.

Offline communicatie is de manier van communiceren waarbij er geen gebruik wordt gemaakt van de digitale mogelijkheden. Deze manier van communiceren gaat bijvoorbeeld via print-media (flyers, tijdschriften, posters) of in de vorm waarbij men bij elkaar komt of elkaar spreekt (een telefoongesprek, een evenement).

Een veelgemaakte fout is denken dat een tekstschrijver hetzelfde is als een copywriter. Dat is niet zo. Een tekstschrijver en een copywriter zijn twee verschillende beroepen. Wel zijn er overeenkomsten en doen ze beide hetzelfde: het schrijven van teksten. Maar het verschil zit hem in het soort tekst dat geschreven wordt.

 

Interne communicatie

en externe communicatie

Interne communicatie richt zich op de communicatie binnen een organisatie. Denk hierbij aan de communicatie tussen de medewerkers en afdelingen. Een doel van het optimaliseren van de interne communicatie is bijvoorbeeld het verbeteren van de bedrijfscultuur. 

Externe communicatie is de communicatie die naar een externe doelgroep, zoals een belanghebbende, klant of de media, plaatsvindt. Het doel van externe communicatie kan bijvoorbeeld zijn: het onderhouden van relaties of het vergroten van de merkbekendheid.

Chat openen
Heb je een vraag?
Stel hier je vraag of neem contact op voor het plannen van een kopje koffie of belafspraak!